#mojeraycastingowezabawy…

Categories Programowanie

#mojeraycastingowezabawy #programowanie #programista15k #gamedev Czołem, bawię się ostatnio w Racycasting. Dziś dodałem textury, a następnie pomnozyłem wartość koloru przez obliczoną intenstywność (cieniowanie) co dało ładny efekt cieniowanych tekstur. Z racji tego że ta metoda generowania 3D to Raycasting, cały proces odbył się dość łatwo, zaledwie kilka prostych obliczeń. Widać jeszcze zniekształcenie kiedy podchodzę zbyt blisko ściany. Potem zrobię korektę.

Na razie wczeytana textura ma wielkość 256×256 przy renderowanym okienku 640×512. Jak widać jakość jest niezła pikselizacja nie razi, można bezproblemu texture zwiększyć do 512×512, poza pamięcią nie wpłynie to na wydajność bo liczna pionowych linii które tworzą daną ścianę się nie zmieni. Być może dodam potem MIPMAPPING, który trochę zniweluje artefakty.